Wednesday 5 September 2012

InsyaALLAH.. this is the best for u..


applikasi permohonan ke matrikulasi untuk sesi 2013/2014 dah dibuka.. gatal2 print screen my adik punya borang.. heeee.. sebab masa tu tak print lagi n malas nak salin no siri, jadi inilah jalan mudah.. :P


yang pilihan kolej tu saya yang klik.. hehe.. eh, tapi ni bukan paksaan yer. pilihan ini dibuat demi kesejahteraan semua pihak.. eceyh..
sebenarnya, sebelum ni, adik saya sepatutnya nak pilih matrik di melaka, johor n terengganu (sebelum dia tau terengganu tak ada matrik). konklusi, dia dah plan dengan kawan2 dia nak ambik yang jauh2. tak nak ambik yang kat utara2 ni.
mula2 dia tnya saya, tapi jawapan saya hanya satu, keputusan kat tangan dia.. kamu sudah cukup dewasa untuk buat keputusan kamu sendiri, dik.. :) tetapi, ternyata hasratnya dihalang keras ayahanda n ibunda tercinta.
satu jam berlalu depan internet tapi tak mampu2 lagi nak klik pilihan kolej tu. baru nak isi borang matrik pun ambik masa sejam. saya aritu 5 minit je..
ketika dirinya di hadapan laptop, sambil mendengar bebelan bonda (sebab dia nak dok jauh tu) , matanya masih kekal menjeling saya. hehe.. jadi kejam, buat muka tak tau sambil tersenyum memang sangat best.. haha.. maaf la yer dik, pabila ahli majlis tertinggi telah bersuara, yang ahli rendah2 ni boleh senyum je,,
dan saya pun menolongnya dengan mengambil mouse laptop dan meng'klik' satu persatu pilihan kolej seperti di atas.. sambil muka adik saya masih cengeng dengan penuh berharap saya menekan yang lain..
HAHAHA...
tapi lepas tu dia tak usik atau ubah pilihan kolej tu.. :)
i know dik u have a soft heart. takkan mampu kecewakan orang.. kan? kan?
*tapi after tu sempat lagi bisik kat saya, "isi kat asrama aritu takpa"... hahaha.. noty yer kamu..*
don't worry, one day u can further study far from house, but for now, InsyaALLAH, this is the best choice, okay.. chill, yeah! :)

KATA 1: pilihan saya dulu sebijik macam ni jugak tapi posisi pilihan 1 dan 2 tukar tempat.. (bocor rahsia).. haha.. Alhamdulillah akhirnya saya mendapat pilihan pertama saya..
KATA 2: apa pun jadi, bagi saya tetap 'KMK U ARE THE BEST'.. <3 <3 <3


0 cakap-cakap tentang coretan ini:

 

Template by Web Hosting Reviews