Sunday 20 November 2011

orang yang sunyi

<3 Assalamualaikum <3


baru balik dari deeparaya (deepavali+hari raya) celebration kat foyer school pharmacy.. roomate tak balik lagi (actually kami lari awal sebab rasa macam boring duduk lama2 dalam tu).. so, duduk la dalam bilik ni sorang2.. janji pada diri sendiri nak siapkan practical dosage.. siapkah untuk malam ini?? hurmm
dapat satu quote untuk dikongsi.. untuk dijadikan peringatan+penghayatan untuk diri sendiri..


bila fikir2 balik betul jugak. orang yang senantiasa berusaha untuk gembirakan orang lain ni sebenarnya sangat sunyi.. disebabkan mereka faham erti 'sunyi' yang sebenar, jadi mereka berusaha supaya orang sekeliling mereka tak rasa apa yang mereka rasa.. temani mereka kerana mereka begitu sukar menuturkan perkataan yang menggambarkan betapa mereka amat memerlukan kita.. :'(
seperti kita lihat orang yang penuh dengan kegembiraan dan senantiasa tersenyum seakan-akan dalam hidupnya tidak pernah sekalipun ditimpa masalah adalah orang yang paling menyedihkan.. kenapa?? kerana kesedihan dalam diri mereka terlalu besar sehinggakan mereka sangat menghargai kegembiraan yang walaupun kecil.. dan kerana mereka sudah biasa dengan kesedihan, mereka menjadi begitu bijak dalam menyembunyikan perasaan dengan melahirkan sebuah senyuman yang berjaya mengaburi 1001 pasang mata..

mutiara kata :
Sometimes we struggle through a tasteless coffee till the last sip
&
we find sugar lying at the bottom
^^That's Life^^,
Enough sweetened but not stirred well... ♥
For real.. May ALLAH help us to stire our coffee well.!!!

kata 1: setiap orang ditimpakan musibah dan dugaan yang sama rata walaupun dalam bentuk yang berbeza
kata 2: minggu ini sangat letih+lelah.. kelas awal pagi berterusan hingga malam, presentation untuk management minggu ini? wah!!!
kata 2: my adeq sudah selamat menjadi penganggur di rumah sehingga cuti persekolahan tamat.. saya mengaku saya sangat jeles.

0 cakap-cakap tentang coretan ini:

 

Template by Web Hosting Reviews