Thursday 16 February 2012

Antara 2 Jalan..



malam ni saya jadi rajin.. semua benda nak buat.. kacau blog,. sedangkan benda yang sepatutnya tak diselesaikan lagi.. hehe.. apakah itu??
gambar atas, dapat dari picture yang di share oleh my sis..
nampak simple, nampak biasa tapi bagi saya gambar ni sangat bermakna.. sangat memberikan kesan di hati.. dan bagi saya gambar ini sangat luar biasa cantik..
hmm...
this picture tell us which way that we should choose in our life..
dalam hidup memang lumrah kita tak akan pernah lari dari membuat keputusan.. kesusahan n kekeliruan untuk menentukan jalan mana yang harus dipilih seakan-akan telah menjadi nada yang seiring dengan nadi kita.. hmmm..
saya masih ingat kata2 ini tapi kurang pasti antara ia adalah perkataan dari seseorang ataupun ia adalah quote or kata2 hikmah yang saya sering baca.. =)
ia membicarakan tentang membuat pilihan dari 2 jalan yang berbeza..
seperi gambar di atas.
jika kamu terpaksa memilih di antara kedua2 jalan di atas, renungla sejauh mungkin kedua2 jalan tersebut.. perhati, teliti n dengar jalan itu..
kenapa n mengapa?
sebabnya jalan yang menuju kejayaan itu tidak pernah disertai atau dikelilingi dengan bunga2 yang indah, tetapi is dipenuhi dengan liku duri dan ranjau yang menyakitkan dan adakalanya 'amat' menyakitkan..
dan tatkala kamu merenung jalan itu kamu berasa gembira dan bahagia dengan 'kecantikan' jalan itu, fikir lah kembali adakah patut jalan itu yang perlu diambil..
kita hanya akan menghargai sebuah kejayaan selepas menghadapi sebuah kegagalan..
kita hanya akan merasai betapa manisnya kebahagian setelah dibasuhi kesedihan..
dan kita hanya akan mengetahui betapa pentingnya bersyukur dengan apa yang kita miliki setelah kita hilang apa yang kita sayangi..
tiap orang diberikan kejayaa, kegagalan, kegembiraan, kesedihan yang sama tetapi dalam bentuk yang berbeza..
maka bersyukur lah dan ingatlah ini yang terbaik untuk kita pada masa ini, detik ini dan saat ini..
(",)

0 cakap-cakap tentang coretan ini:

 

Template by Web Hosting Reviews