Sunday 16 October 2011

santapan jiwa..

<3 Assalamualaikum <3



assignment.. report.. study case.. research.. n bla2...
bila nak habis?? jangan mimpi.. akhirnya setelah berapa hari asyik mengadap laptop sampai juling biji mata akhirnya hari ni dapat relax.. sekejap..
ok la tu dari tak ada langsung... sebelum further utk meeting malam ni..
:'(

actually bukan ni crita benda2 tu, tapi sja nak wat penyedaran kepada diri sendiri,,
acehhh..
have an meeting with dr.Aidi, one of the lecturer kat sini.. bagi sedikit nasihat, semangat, dokongan , bla2.. (apa??? pikir sendiri)


tapi satu sesi nasihat yg dr.aidi bagi ni memang menyentuh jiwa..
topik:syukur
pernahkah kita bersyukur dengan anugerah yg ALLAH berikan pada kita?? kita dilahirkan bijak, diberikan keistimewaan tapi pernahkan even sekali sehari kita mensyukuri nikmat ini.. setiap orang dilahirkan denga kelebihan n kekurangan sama rata. semua diberikan keistimewaan walaupun dalam bentuk n cara berbeza.. tapi pernahkan kita bersyukur dengan semua ni? kita mengatakan diri sendiri tak pandai n bla2 tapi benarkah itu?

DIA menduga kita pabila DIA merasakan kita jauh dari-Nya..tatkala dia berikan kesenangan pernahkah kita ingat pada-Nya? adakah kita hanya mencari-Nya hanya tatkala kita kesusahan.. ALLAH itu maha adil n DIA akan n berhak tarik ssegala nikmat-Nya kepada kita andai kita tidak mensyukurinya..
moral of the story : muhasabah diri, adakah kita sudah terlalu jauh dari-Nya sehinggakan Dia memberikan dugaan yg maha hebat.. adakah kita mensyukuri nikmatNya or hanya merungut dia atas setiap brlaku.. ketahuila setiap aturan ALLAH di muka bumi ini sangat indah n cantik, hanya kita yang tidak tahu menghargainya.. ^^

~credit to dr.Aidiahmad Dewa~


0 cakap-cakap tentang coretan ini:

 

Template by Web Hosting Reviews