Tuesday 25 October 2011

the days with tears..

<3 Assalamualaikum <3



already at home.. finally.. sebab tu ada masa nak kacau my blog... sja nk crita sesuatu yg menjadi pengajaran utk diri sendiri.. hari Jumaat, tu my romate n sja makan kt luar... jemu dah makan dalam kafe tu tambah lago dh janji dengan dia, so pergi jugak even waktu tu hujan lebat.. nak kata lebat x la sangat tapi still la kena pakai payung.. naseb masa tu xda guruh ke petir ke.. kami naik bas dari desa n bila nak turun dari bas tu sesuatu berlaku.. entah la salah aku sendiri or memang takdir dh tertulis mcm tu, entah kenapa masa aku baru nk turun tangga pertama dari bas tu, selipar yang aku pakai terasa licin n aku tergelicir kt tangga tu.. naseb aku baek sangat coz sempt capai satu tiang kt tangga tu n terduduk kat tangga kedua. xda kecederaan serius cuma lebam n terguris sikit lengan kiri n trauma yg melampau.. serius trauma.. bertahun aku naek bas xpernah ada episod mcm ni.. if aku xsempat capai tiang tu, mesti dh tergelincir sampai bawah n aku xdapat bayang apa berlaku.. nauzubillah.. syukur alhamdulillah Allah masih sayang n lindungi aku..



xcukup dengan tu, malam tu aku diduga lagi.. dlm pukul 4.20 pagi, my romate yg blom tidur kejutkan aku krna nmpk makhluk ALLAH yg satu ni.. Ya Allah ya Tuhanku.. apakah dugaan ini.. alhamdulillah my senior ada utk tlg slepas aku kol stelah aku putus asa kol my fren yg lain xangkat2.. ye la pukul 4 pg siapa la yg xtidur lagi kan.. bahagian keselamatan dtg n try cari tp xjumpa.. kami just leh redha n doa agar smua selamat... my schedule yg spatutnya aku berada di pantai kerachut pd awal pg tu xdpt aku lakukan... trauma+ketakutan+keletihan membatasi segalanya.. credit to my mentor, my motivator yg banyak tolong aku bagi leteran+nasihat sepanjang berapa hari ni.. trauma tu masih ada tp macam yg my romate cakap, benda tu pun makhluk ALLAH jugak, kenapa kita harus takut? Ya Allah, kuatkanlah hamba-Mu ini dalam menempuh tiap dugaan Mu.. n my this weekend is full of tears.. why?



sometimes we need some space that not everyone can give it to us.. bak kata my motivator "za patut bersyukur sbb Allah duga za.. bererti Allah tu sayang kan za.. Dia ingat pada za sbb tu dia duga za.. at least za akan ingat dia bila dpt dugaan kesusahan, cuba bila dapat dugaan kesenangan adakah kita hambaNya ini akan ingat padaNya sama seperti bila diduga dengan kesusahan? Allah xkn sesekali menduga hambaNya lebih dr yg termampu.. jadi sabarlah sesunggunya ada reward di sebalik kejayaan menempuhi dugaan ini".. insyaAllah..



   (Wktu kiter baca "sadda" yg maksudnya benteng @ dinding. Kiter bygkan "perkara" yg ingin kita lindungi itu DIBENTENGKAN oleh BENTENG2 YG SGT HEBAT.)

 (Rasulullah s.a.w bersabda, sesiapa yg membaca doa ni 3kali wkt pg & 3 kali wkt petang, nescaya tidak dimudaratkan oleh sesuatu pun..)




0 cakap-cakap tentang coretan ini:

 

Template by Web Hosting Reviews